דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימון תזונתי למצרכי מזון - מדוע הוא כל כך חשוב 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2353 פעמים ]

על גבי רוב מוצרי המזון, שאותם אנו צורכים, מופיע סימון מיוחד, הכולל מידע מפורט, בדרך כלל, באשר לערכיו התזונתיים של המזון. סימון זה, הנקרא "סימון תזונתי" מאפשר לנו לקבל פרטים חשובים באשר לרכיביו השונים של המזון, באשר לערכיו התזונתיים, באשר לכמויות, אותן הוא כולל ועוד. סימון תזונתי זה הינו כחלק ממהפכת הבריאות, שהחלה תופסת תאוצה במיוחד בשנים האחרונות, המתייחסת לצריכתו של מזון בריא יותר, כחלק מאורח חיים נכון.

 

 

סימון תזונתי - מהו

 

סימון תזונתי עוזר לנו לבחור מזון בריא יותר. הוא מופיע על גבי אריזת המזון וצירופו לאריזה הינה בגדר חובה ברחבי העולם כולו (בישראל תקן 1145 מתיחס לנושא). המידע המופיע, במסגרתו של סימון תזונתי זה, מתייחס למרכיביו השונים של המזון, כמו, למשל, החומרים המשמרים או חומרי הטעם, הצבע והריח שבו (במידה וכולל אותם), הוא מתייחס גם לערכיו התזונתיים של המוצר, כמו חלבונים, סוכרים, פחמימות, אנרגיה, שומן וכדומה, וזאת לכל 100 גרם, והוא עושה זאת באופן פשוט וברור, על מנת לספק לנו את המידע באשר למזון אותו אנו צורכים.

 

 

סימון תזונתי ? לשם מה אנו זקוקים לו

 

המודעות הגבוהה לצריכתו של מזון בריא יותר ולאורח חיים נכון באה לידי ביטוי באכילה נכונה יותר. אכילה נכונה יותר של מזון בריא יותר, חשוב שתכלול רכיבים תזונתיים, החשובים לשמירה על בריאותנו ואיכות חיינו. רכיבים אלה מאפשרים לנו לבנות תפריט עשיר ומאוזן, כחלק מאורח חיים בריא יותר. בעזרתו של סימון תזונתי אנו יכולים לבחור מזון בריא יותר, הכולל את כל הרכיבים החשובים לנו, ובמקביל, להימנע מרכיבים, העלולים להזיק לנו (כמו כמות גדולה של סוכרים או שומנים, למשל, במזון, שאיננה מומלצת). סימון תזונתי זה מאפשר לנו לצרוך כמות מדויקת ונכונה יותר של מזון, ובכך עוזר לנו לשמור על משקל גופנו ולהתאים את כמות המזון, אותה אנו צורכים, לפעילות הגופנית בה אנו עוסקים. לצד כל אלה, סימון תזונתי מאפשר גם שקיפות מלאה, מצידם של יצרני המזון, שקיפות המציגה לנו את רכיביו של המזון באופן מלא ומאפשרת לנו לבחור נכון ומתאים יותר. דרך נוספת לעשות זאת, הינה באמצעות "תו הבחירה הנבונה" של צ'ויסס, שהינו סימון מיוחד, המופיע גם הוא על גבי אריזת המזון, ומבטיח לנו כי זהו מזון, במסגרתו של תפריט עשיר, מאוזן ובריא, אותו מומלץ לנו לצרוך מדי יום.

 

 

 

סימון תזונתי ? כיצד להתייחס אליו נכון

 

סימון תזונתי, חשוב ככל שיהיה, עלול לכלול, לעיתים, מידע רב מדי, שעשוי להוביל, דווקא, לבחירה שאיננה נכונה. ישנם רבים הנוטים לבחור, למשל, מזונות מופחתים בסוכר. בחירה זו נעשית לאחר בחינתו של סימון תזונתי זה, המציין כי אכן כמות הסוכר במזון קטנה במיוחד. אולם, הבוחרים במזון זה אינם מתייחסים לרכיבים האחרים של המזון, כמו נתרן, למשל, שצריכה רבה ממנו עלולה להזיק. ולכן, בעודנו בוחנים את הסימון התזונתי, כחלק מרכישת מזון בריא יותר, חשוב שנתייחס לכל רכיביו של המזון, המפורטים על גבי הסימון. חשוב שנבדוק את כמות הסוכרים, כמות הנתרן, כמות הכולסטרול, כמות הפחמימות, תוספת החומרים המשמרים וכל הרכיבים הנלווים האחרים, שכמות גדולה מהם, עשויה להזיק לגופנו, במידה ונצרוך אותם באופן קבוע. התייחסות נכונה לסימון התזונתי ולתו הבחירה הנכונה תאפשר לנו לשלב מזונות בריאים ונכונים יותר, במסגרת התפריט היומיומי שלנו, מזונות שיעזרו לנו לשמור על בריאות טובה יותר ולאורך שנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב